
Kontrola bólu
Zatrudniasz nową asystentkę stomatologiczną? Dowiedz się, jak wyróżnić się jako pracodawca i przyciągnąć najlepsze z najlepszych……
7 minut czytania
Niepojawianie się na wizytach zakłócają Twój harmonogram pracy i mają duży wpływ finansowy. Dowiedz się, jak temu zapobiegać dzięki naszym strategiom przyjaznym dla pacjenta.
Nieobecność pacjenta na zaplanowanej wizycie jest częstym problemem w gabinetach stomatologicznych – ankiety pokazują, że mogą one stanowić nawet 10% wszystkich wizyt! [1] Szczególnie dużym kłopotem są te absencje, gdy pacjenci nie przychodzą na zaplanowane wizyty, bez powiadomienia personelu lub odwołania. Zjawisko to szkodzi zarówno praktykom klinicznym, jak i pacjentom, poprzez wiele negatywnych skutków. Zobaczmy więc, jak możesz zidentyfikować pacjentów wysokiego ryzyka i znacznie zminimalizować niezrealizowane wizyty.
Może się wydawać, że w dzisiejszych czasach, dzięki wielu dostępnym kanałom komunikacji, takim jak e-mail, SMS-y, telefony komórkowe, automatyczne przypomnienia itp., odwołanie lub dotrzymanie terminu spotkania z dentystą nie powinno być trudne. A jednak mamy do czynienia z wizytami, które się nie odbyły z winy pacjenta, więc jakie czynniki mają znaczenie?
Czy potrafisz przewidzieć, którzy pacjenci są narażeni na wysokie ryzyko opuszczania wizyt?
Wiele badań 2,3,4próbowało przewidzieć niestawienie się i ujawnić, że pacjenci opuszczają wizyty z różnych powodów. Podczas gdy niektóre czynniki są związane z negatywnym postrzeganiem systemu opieki zdrowotnej przez pacjentów, inne są związane z ich statusem społeczno-ekonomicznym.
Wiele czynników jest związanych z okolicznościami zewnętrznymi i historią pacjenta. Nie trzeba dodawać, że ci, którzy wcześniej zapomnieli o wizycie, wykazują znacznie większe ryzyko niestawienia się na kolejne spotkanie. Można racjonalnie oczekiwać, że następujące sytuacje utrudnią przestrzeganie terminu umówionej wizyty5,6: duża konkurencja w pracy lub spotkania służbowe, brak dostępnego transportu i znaczna odległość geograficzna od gabinetu, powiązane problemy zdrowotne pacjenta (wcześniej istniejące schorzenia), wizyty umówione przez osoby inne niż leczony pacjent, niska pilność wizyty, pierwsze spotkania, długie przerwy między wizytami.
Osobista percepcja odgrywa tu dużą rolę Negatywne emocje: strach przed bólem, niepokój, przytłoczenie itp. Nieufność lub postrzegany brak szacunku ze strony systemu opieki zdrowotnej: czas oczekiwania, traktowanie personelu, poczucie bycia ignorowanym itp. Zamieszanie lub nieporozumienie dotyczące planowania wizyt |
5 wskazówek, jak radzić sobie z konkretnymi sytuacjami, w których nie pojawił się
Zalecamy przeprowadzenie wewnętrznych badań, aby określić, które grupy pacjentów nie honorują terminu zaplanowanych wizyt – ponieważ może się to różnić w zależności od gabinetu. Jeśli chodzi o niektóre sytuacje wysokiego ryzyka, można wdrożyć określone protokoły, aby dopasować je do każdej grupy pacjentów lub grupy demograficznej. Kilka przykładów:
Czy wiedziałeś?
Niektóre typy osobowości są bardziej podatne na opuszczanie wizyt: typy kontrolujące i wykonawcze7. Niech Twoi pracownicy nauczą się identyfikować typy pacjentów, aby skuteczniej się komunikować.
Negatywne skutki nieobecności pacjenta: wszyscy są zaniepokojeni [8]
Wypróbuj 4 różne podejścia, aby zapobiec i uniknąć niepojawienia się pacjentów na wizytach
Niektóre gabinety stomatologiczne posunęły się bardzo daleko, aby zniechęcić do swoich pacjentów do absencji. Nieobecność jest oczywiście przeszkodą, ale celem dentystów jest tu ustalenie sztywnych granic, a wszystko to przy zachowaniu przyjaznej praktyki, bez zrażania pacjentów. Nigdy nie możesz całkowicie wyeliminować takich sytuacji, ale możesz wdrożyć nowe zasady i i skupić się na środkach zapobiegawczych, aby zdecydowanie ograniczyć przerwy w pracy spowodowane nieobecnością pacjenta. Oczywiście wszystkie te wskazówki zależą od formuły funkcjonowania Twojego gabinetu oraz niewątpliwie osobistych relacji z pacjentami.
Digitalizuj swoją administrację i wdrażaj przejrzyste zasady
Lepsza komunikacja, aby zmotywować pacjentów [13]
Wykorzystaj nowe rozwiązania do kontroli bólu i zabiegów jednosesyjnych
Stwórz specyficzny system dedykowany nierzetelnym pacjentom
Jak skuteczne są surowe zasady i kary?
Dostępne badania pokazują, że surowe środki i kary finansowe zwykle nie są warte Twojego czasu. Możesz pobrać opłatę za przerwane wizyty lub zagrozić, że obciążysz pacjentów z powodu zbyt wielu opuszczonych wizytach – nawet jeśli nie masz takiego zamiaru. Działa to najlepiej w przypadku recydywistów, ale pamiętaj, że ogólnie ta metoda rzadko jest prawdziwie skuteczna. Ryzykujesz rozgniewanie pacjentów i utknięcie z niezapłaconymi kaucjami. Nikt nie lubi tracić pacjentów, ale wielu dentystów woli wyrejestrować pacjenta ze swojego gabinetu po zbyt wielu nieobecnościach.
McGuire, Jen. No More No-shows. Dentaleconomics.com – Jan 17, 2014. Accessed June 2, 2021.
https://www.dentaleconomics.com/practice/article/16390417/no-more-noshows
Bedford, Lydia & Weintraub, Collin & Dow, Alan. (2020). Into the Storm: a Mixed Methods Evaluation of Reasons for Non-attendance of Appointments in the Free Clinic Setting. SN Comprehensive Clinical Medicine. 2. 1-7. 10.1007/s42399-020-00585-6.
https://www.researchgate.net/publication/345394875_Into_the_Storm_a_Mixed_Methods_Evaluation_of_Reasons_for_Non-attendance_of_Appointments_in_the_Free_Clinic_Setting
Lacy, Naomi L et al. Why we don’t come: patient perceptions on no-shows. Annals of family medicine vol. 2,6 (2004): 541-5. doi:10.1370/afm.123
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1466756/
Parsons, Joanne, Bryce, Carol and Atherton, Helen. Which patients miss appointments with general practice and the reasons why: a systematic review. British Journal of General Practice 2021; 71 (707): e406-e412. DOI: https://doi.org/10.3399/BJGP.2020.1017
https://bjgp.org/content/71/707/e406
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, oświadczam, że jestem specjalistą z branży stomatologicznej (stomatolog, technik dentystyczny, asystentka, higienistka lub osoba związaną z branżą). Mam świadomość, że treści zamieszczane na niniejszej stronie mogą zawierać między innymi materiały reklamowe wyrobów przeznaczonych do używania przez użytkowników innych niż laicy. W celu przejścia na stronę potwierdź swój status: